Chile
This educational piece explains filming techniques via interviews with several Chilean filmmakers. Between May 1984 and Decembre 1985, interviews interrupted the following directors while they were shooting, and asked them to explain what they were doing: Luis Vera, "Hechos consumados", Francisco Vargar, "Santiago Blues", Tatiana Gaviola, "Machali 1951", Cristián Lorca, "Nemesio", Andrés Racz, "Dulce Patria", Joaquín Eyzaguirre, "Dolores", Patricio y J. Carlos Bustamante, "La isla".