Chile
This film is set in the early 19th century and recounts the exploits of manuel Rodríguez, the most popular Chilean hero of the country's fight for independence from Spain. Rodríguez was a cultivated and daring man who penetrated all levels of the establishment in support of rebel troops.
El húsar de la muerte premiered in Santiago de Chile on Novemver 24, 1925. The only silent, fictional, Chilean film still in existence, is considered one of the most important works in Latin American cinema.