A total fantasy about the life of Johann Strauss II (1825-1899). A fantasy in which every thing, even the most unlikely facts were dealt as being true. A film were even waltzes with newly written words were sung, waltzes that were never meant to show off a soprano's talent. Strange as it seems the film was well liked and yielded good profits. At the time it was the most popular American film in the URSS.