This is the story of a friendship betwen two men: Raúl, talkative and exhuberant, and Saúl, withdrawn, cynical and bitter, once suicidal. Both have just left frustrating marriages.
They meet on the first day of work for the same department in Public Administration. Although they are simple men, they are able to sense the coldness of their colleagues and of their work environment. An intimate friendship developes between them. As a result, they become victims of prejudice and their workmates lay a cruel trap.