Situations and lives cross in a series of stories about everyday life that take place in the USA. Passing through these images there are bits of material about the marginal status of the American Indian, black salavery and the War in Vietnam. These cuts lead to a re-thinking about the limits of possible change at an individual level. A dichotomy arises when personal necessities (afective ones) run up againts the demands of political militarism.