The Second World War. Belarusian lands, occupied by the Nazis. The action takes place at a time when a hundred thousand Belarusians were burned alive by fascists executioners, and more than 620 towns and villages were wiped from the face of Earth. The film tells the story of one of these villages. The star, a boy called Flera, goes off with the guerillas, and from that moment he begins to live through the greatest of human miseries: he loses all his family and friends, he is humiliated and when all is over, this now old boy continues to be a Man. The film has a chilling and emotional impact, and at the end it is very moving because of its very human element.