King and Country narrates the story of a desertion during the First World War. We see how the military high staff, meeting in a barracoon near the front lines, fails to understand the sacrifices made by a soldier three years in the trenches, obliged to watch his comrades die ony by one with fear griping his insides, surrounded by filth and a long way form his loved ones. The English soldier speaks of all of this, and does it with such sincerity that he impresses Captain Hagreaves, who pleads for mercy towards the accused. But the High Staff, in its inflexibility, finds the soldier guilty; he is condemned to be shot at 5:30 in the morning as his batallion moves off to the front again.