Reconstruction of the conflict of powers between the Anglican Church (Bishop Becket) and the Crown (Henry II). Based on a play by Anouilh. Interpretive duel between Burton and O'Toole in the British theatrical manner, directed at the cinema by the director of the Old Vic Company, Peter Glenville.