Psycological approach to Franz Schubert's personality. The celebrated Austrian composer relives the main stages of his life and finds moments of espiritual solitude and incomprehension, in which the figure of his father and instructor gains special relevance, and whose harsh and realistic understanment of life clashes with Shubert junior's point of view.