Upon returning from vacation with his family, a worker becomes unemployed. After a determined search for work, Juan feels disappointed and receives some social anxiety. His wife, Marta, is forced to take a humiliating job in order to feed her children. Juan reacts by sending his wife and children to the town while he wanders around the city. Outraged by the conformism of the people, he sets up a rally, while organizing a Hunger March among the unemployed. When he goes with his colleagues to protest before the authorities, and precisely when he passes through the town where his family is, the revolution breaks out. Juan takes the arms with the others and they all march forward, hoping that a better dawn will dawn.