Pier Paolo Pasolini
While Accattone spends the day in the taverns, Maddalena, the woman with whom she lives, must practice prostitution to maintain it. When Maddalena is arrested and imprisoned, Accatone, deprived of his means of subsistence, is condemned to lead a miserable life. He must even ask for help from his legitimate wife, Ascenza, whom he left years ago.