In 1976 an anarchist exiled in Paris returns to Spain. He feels disappointed, comparing the anarchism of the Barcelona of 1936 and the current situation of western democracy. it is the story of 'a long night' that ends, night that understands as dictatorship and repression. A night in which ideas, sensations and memories intermingle.