The film narrates the unusual life of a human being, based on nineteenth-century collages that with the title Biography collected in one of his books the Spanish humorist Chumy-Chumez. It analyzes the European bourgeoisie at the end of the last century, not in the historical sense, but in the mythical and idological one. It is an experimental cinematographic work that goes beyond animation cinema. It is made in color, using as a base the black and white engravings, colored by a new procedure and referring to the device 'lamboscope', predecessor of the cinematographic.