Venezuela, 1952, during the dictatorship of Marcos Pérez Jiménez. National Security, with a huge number of officers and confidants, kidnaps more than one hundred and thirty thousand Venezuelans. To a prison located on an island, a political prisoner arrives, who must face a prison universe that he does not know and with which he must try to survive.