A love story between a forty-year old unsuccessful pianist, Richard Lasky, and a young woman overflowing with the joi de vivre: Stella Gisset. Richard lives to find work and Stella to find her father. He tries to win her over to his side by the age differente and his financial state, but ends up giving way. She discovers that the pianist is very talented and encourages him in hiss efforts. Stella finds her father in Paris, but she realises she has nothing in common with him and his family, and her only place is at Richard's side. He, after tremendous efforts, achieves his triumph. But at the same time that he reaches his glory, the incurable illness that Stella suffered from carries her away forever.