The success of King Kong compelled Cooper and Schoedsack to produce the obligatory sequel, in a very short period of time and with a far tighter budget. We now learn that the angry old Kong had left an infant on Skull Island, a gentle, kind-hearted gorilla who becomes the unwitting ally of the star of the previous film, once again in all sorts of trouble due to his love of adventure.