Far out at sea, surrounded by mist, is a mysterious island said to be inhabited by terrible monsters. It is completely forbidden to go near it. But one day, a human child named Kotake gets lost and ends up face to face with the mysterious creatures who live there. Will their friendship be able to beat the taboo that claims monsters and humans can't be friends?