A gutsy and loveable one-winged butterfly named Patrick stows away in a trailer to make the journey of a lifetime. With his best friend, a caterpillar named Marty, and Jennifer, a butterfly who is afraid of heights, Patrick will become an unlikely hero. But first, he must face his greatest fear and embrace his unique feature to triumph over adversity while battling changing weather patterns, humans and three evil birds hell-bent on revenge.