1851. Ada has never spoken a word since the age of six and only communicates through music and her daughter, Flora. An arranged marriage forces her to leave her native Scotland with her daughter and her piano. Her destination is New Zealand, where she is awaited by Stewart, a farmer with whom she has nothing in common. Her suffering only gets worse when her husband sells the piano to his neighbour George. But Ada will find a way to continue playing in exchange for giving George lessons.