An organised group kills notorious criminals who have never been tried and inspector Bertone is given the task of catching this clique of avengers. A clever analysis of the conventions and limits of the legal system made parallel to a number of movies of a similar nature shot in Hollywood. Silver Shell for Best Director at San Sebastian in 1972.