In this talk, James Verdesoto explores the art of creating movie posters that not only capture a film's essence but also become enduring symbols of cinematic culture. With insights from his work on iconic films like Pulp Fiction and Ocean’s Eleven, James will reveal how to distill a movie’s narrative, themes, and emotional impact into a single, striking image. Through behind-the-scenes stories from his career, James will emphasize the crucial role of aligning visual marketing with the director’s vision and the film’s tone. He will share practical advice for filmmakers, producers, and students on how to effectively collaborate with design teams to ensure that posters, trailers, and digital content accurately reflect the film and captivate the target audience.