María García, heir of a traditional tequila factory in Los Altos de Jalisco highlands, struggles to keep her plant afloat in a market increasingly dominated by foreign corporations. She hires Rafaela, a new director, who revives her hopes of surviving the myriad crises. When a plague and flood cause irreversible damage to María’s already limited agave plantation, she finds herself forced to take a stance against the foreign pressure intent on strangling her business – and part of her identity with it.