Seventeen-year-old twins Iris and Ariel live with their mother and older sister Lía on a rocky island full of molluscs and reptiles. The adolescents have grown up isolated from the continent, in a fraternal relationship exceeding the limits of normal intimacy between siblings and in transcendental connection with nature. Following months caught up in a love-hate relationship with her children, their mother commits suicide. Her sudden death deeply affects the siblings and Iris, driven by a strong need to get away from her brother, decides to go to the city alone for the first time.