Maixabel Lasa lost her husband, Juan María Jáuregui, assassinated by ETA in 2000. Eleven years later, she receives an unusual request: One of the murderers has asked to meet her in the Nanclares de la Oca prison in Álava, where he is serving a sentence after having severed ties with the terrorist gang. Despite the doubts and the immense pain, Maixabel Lasa agrees to meet face to face with the people who ended in cold blood with the life of who had been her partner since the age of sixteen. “Everyone deserves a second chance,” she says when asked about the reasons for sitting in front of her husband’s killer.