Neighbours, youngsters and unemployed workers chat in a bar among cigarettes, breakasts and snacks. They remember unusual dreams, share their worries about finding a job and make plans for the future. The bar is located in Cartagena, in southeast Spain. As the day goes on, noise from the strikes against the industrial crisis of 1992 can be heard as they draw closer. That year the Barcelona Olympic Games and the Seville Expo were held, linked to the celebration of the 5th Centenary of the Discovery of America. The country was presented to the international community as a modern, developed and dynamic country. Meanwhile in Cartagena, the protests against the crisis grow increasingly violent until coming to a peak in a mass uprising ending with burning of the regional parliament.