Luis Buñuel, pioneer of the purest surrealist cinema since Un chien andalou (An Andalusian Dog) his first film, maintained continuous references to surrealist postulates during his cinema career in Mexico, France and Spain. Buñuel never ceased to cultivate these principles that emerged from his childhood, elements which, like dreams, were among his most basic creative pillars and largely shaped the singular nature of his films. Buñuel’s cinema, like Goya’s paintings, lies along the creative path not only of filmmakers, but also of writers, painters and playwrights. This documentary will allow a new generation of young audiences to discover this universal filmmaker. Buñuel’s vision remains provocative today, and is enhanced by his ties to art and literature.