Following the economic collapse of a company town in rural Nevada, Fern packs her van and sets off on the road exploring a life outside of conventional society as a modern-day nomad. The film features real nomads Linda May, Swankie and Bob Wells as Fern’s mentors and comrades in her exploration through the vast landscape of the American West.