"On the night of October 4th, 2007, several Spanish National Police Corps vans stopped the car in which I was travelling with other people. After showing them our ID, they told us we were under arrest. We were accused of the crime of terrorism, due to our political activity in a party declared illegal under the Political Parties Law of the year 2002. That same moment marked the start of a long road that would become my new life: prison. In total, I spent 918 nights in prison. Almost three years during which I completely disappeared from my previous life" (Arantza Santesteban). Selected for Ikusmira Berriak in 2018.