David Imaz had to flee from the Basque Country in the mid-seventies, repudiated by his people, accused of betrayal. Despite having found happiness in California, his past still weighs heavily on him and the feeling of guilt prevents him from being able to peacefully enjoy the last days of his life. Joseba Altuna, his childhood friend, comes to say goodbye and to settle the score while he's at it. It's been a long time since they saw one another, but the time has come to face the truth. Based on the novel of the same name by Bernardo Atxaga.