In Irenee-les-Neiges, a small, isolated town with a population of 215, Simon Dube dies in a car accident. The stunned townspeople are reluctant to discuss the circumstances of the tragedy. From that point on, for the Dube family as well as for Mayor Smallwood and a handful of others, time seems to lose all meaning, and the days stretch on without end. Something descends slowly upon the area. In this period of mourning and in this fog, strangers start to appear. Who are they? What is happening?