Eva’s about to turn 33 and has made an act of faith out of her decision to stay in Madrid during the month of August. The days and nights present themselves as a time of opportunities, and while others celebrate the summer festivities, Eva meets people she tries to help, not realising that in fact what she’s doing is helping herself. La virgen de agosto is a film-diary: the intimate voyage of a woman in search of revelations; a summer tale that’s somewhat philosophical and rather mystical, joyful and festive from start to finish.