Portrait of the acclaimed Japanese author and playwright Yukio Mishima, which investigates the inner turmoil and contradictions of a man who attempted an impossible harmony between self, art, and society. Taking place on Mishima's last day, when he famously committed public suicide by means of the harakiri rite, the film is punctuated by flashbacks to the writer's life as well as by gloriously stylised evocations of his fictional works.