After the fall of communism, in a post-apocalyptic landscape, the members of a small, defunct agricultural collective receive an unexpected windfall and prepare to leave their village. While a few of the villagers secretly conspire to take off with all of the earnings for themselves, a mysterious character, believed to be long dead, returns to the village, altering the course of everyone's lives forever.