Cuba, summer 1994. In full swing of the Special Period, one of the biggest crises in the country’s history, thousands of Cuban rafters try to make the illegal crossing to the United States, not knowing if they’ll survive. With the start of the holidays, Carlos sets about enjoying a carefree August, kicking around with his friends and falling in love for the first time. He knows very little about his country’s uncertain future, until, one at a time, his neighbours and friends leave in search of a better life as friendships break and families separate. In this hot summer, Carlos’s world will turn upside down.