Three intertwined stories during the patron saint’s celebrations in San Mateo, a town in Oaxaca’s Mixteca region. Esteban, a migrant, returns after three years to discover that Chabela, his wife, is now with another man. Furious, he summons the locals to pass judgement on her at a meeting. María returns from her mother’s funeral only to be rejected by her father. Uncertain and hurt, she asks Piedad, her childhood lesbian girlfriend, to leave with her. Toña relives her own pain when her daughter is sexually abused and returns to confront her family to protect the girl.