Don Quixote is obsessed with chivalry and its codes of honour. Accompanied by his peculiar squire Sancho Panza, he embarks on a series of adventures in which he is mocked and tricked by some while others try to help him recover his sanity. But neither Don Quixote nor Sancho give up trying to protect humanity.