Mr. Gray is the new British Resident of the Welcome Islands. The only other Europeans are the brother-sister missionary team of Martha and Owen Jones, and the Honourable Ted - a hard-drinking, social outcast whose English family pays him to stay away. Martha and Ted are forced to collaborate when cholera threatens the islands and they must do their best to stop its spread.