After World War II, various displaced people coming from concentration camps and forced labour camps, await transportation back to their homelands in a German theatre guarded by British soldiers. However, after years of union against fascism, fights erupt among the displaced people: Serb against Croat, Pole against Russian, resistance fighter against collaborator and everyone against the Jews. Two people, Jan and Lily, fall in love and decide to get married.