Nur moves with her parents to live in China. There she makes new friends and today she is about to celebrate the birthday of one of them, Guo Guo. They meet for the occasion at an immense amusement park; however, while playing they realise that the guest of honour has disappeared. Their search for the boy will lead them into a maze; to get out they must solve the mysteries as they come to them, thereby enabling them to make their way past the dragon at each of the nine doors.