A decade after An Inconvenient Truth introduced the climate crisis to popular culture, we now have the fascinating and vibrant sequel clearly explaining just how close we are to a true energy revolution. The former vice-president of the United States, Al Gore, continues his tireless struggle, travelling all over the world to prepare an army of climate champions and to influence climate policy around the globe. The cameras follow him behind the scenes, at private and public, fun and emotional, moments, in his effort to materialise the idea that, although so much has never been at stake, the dangers of climate change can be overcome by drawing from the well of human inventiveness and passion.