An offer of a job as a prison educator could help unemployed teacher Jakub resolve a difficult family situation. His father-in-law exacerbates his already low self-confidence, and the man most certainly imagined a different kind of son-in-law. The claustrophobic feelings Jakub experiences at the prison, however, lead him to a single question: Does he want to control others the rest of his life or be controlled by them?