Gastronomic culture is the result of man’s travels in search of new things to eat. For proof, we only have to look at how Italian food journeyed to America with the mass migrations. Almost a hundred years later, retracing the steps of food and its voyage to New York and Buenos Aires, we now find the foundation of a new tradition of Italian food in exile. What relationship does it bear to its country of origin? Can we talk about Italian food outside of Italy?