A cast uniting three of the big European stars of the time (Richard Burton, Alain Delon and Romy Schneider) is Losey’s greatest achievement for making this reconstruction of one of the most exciting and important episodes in 20th century history: Trotsky’s murder in Mexico by the Catalan Ramón Mercader.