One of the maddest enterprises undertaken by Losey, the unexpected coming together between his modest style and the excess and narcissism of his collaborators: the playwright Tennessee Williams, the most famous couple of married actors at the time, Elizabeth Taylor and Richard Burton, and the ironic actor and author Noël Coward. The result is a strange piece of delirious aesthetics, a sad poem of love and death taking place under the deceptive and inclement Mediterranean sun.