Losey’s second collaboration with Welsh actor Stanley Baker, in the role of Johnny Bannion, a thief who commits his last heist and hotfoots it with the booty. However, when he is arrested and sent to prison, too many people want to know where the money is. Indisputable masterpiece of British film noir.