Losey’s first collaboration with another of his favourite actors, Stanley Baker. Here criminal intrigue is the excuse for casting light on the darkest corners of the human psyche. A police inspector investigates the murder of a married woman. The main suspect is a young artist, the dead woman’s secret lover.