Losey was ahead of his time with this drama which, in noir mode, lashes out at latent racism towards migrants of Hispanic origin in the United States. A journalist has left the big city to lead a quiet life in a small American town; but he soon finds himself in the eye of the storm on defending the plight of a Mexican fruit picker.