Joseph Losey’s first feature was a fantastic tale addressing interesting social and political issues. Peter Fry, a boy who lost his parents in the war, leads a normal life in a quiet American town, until one day something incredible happens to him: his hair turns green. Will those around him be able to accept someone different to themselves? A parable in full swing of the witch hunt whose message remains every bit as pertinent today.