In the 60s, a new fish was introduced artificially into Lake Victoria as a scientific experiment. Consequently, the Nile perch extinguished almost the entire stock of the native fish species; the voracious predator multiplied so fast that today its white fillets are exported all around the world. Huge hulking ex-Soviet cargo planes come daily to collect the latest catch in exchange for kalashnikovs and ammunition.