Oskar Santos (Bilbao, 1972) debuted as a director of feature films with El mal ajeno (2010), written by Daniel Sánchez Arévalo, which participated in the Panorama Section of the Berlin Festival. His second feature, Zipi y Zape y el Club de la Canica (Zip and Zap and the Marble Gang), bagged four Goya nominations, participated in the San Sebastian Festival, won the Best Film Award at the Griffoni Film Festival and became the biggest Spanish box-office hit of 2013.